Att läsa en turismkurs...

...gör mig himla motiverad till att skriva klart min c-uppsats. Jag har nu gått denna turismkurs i över en månad och jag har fortfarande inte fått något grepp om vad kursen går ut på. Dessutom är allt så rörigt på kursen, både gällande upplägg av litteratur, föreläsningar och informationen från lärarna. Jag saknar att få sitta på en föreläsning och känna mig inspirerad och intresserad. Detta hände så gott som under alla konstlektioner på kulturprogrammet och under turismföreläsningarna vill jag bara därifrån. Men det här ser jag som en ganska bra sak, för jag blir bara mer och mer säker på att jag valde rätt program när jag började på kulturvetarprogrammet och att det är byggnader blandat med historia som jag vill jobba med i tha future. Sååå, idag ska jag först åka till skolan och ha lite grupparbete och sedan ska jag hem och skriva, skriva, skriva om min lilla favvo-paviljong!