Det här med att veta vad man vill göra...

Jobba? Plugga? Jobba? Plugga? 
Det är snart fem år sedan jag tog studenten och jag vet fortfarande inte vad jag vill "bli". Har i allafall börjat fundera kring detta sedan jag började praktiken och kommit fram till att jag inte måste jobba med slott, även om det vore lite trevligt sådär. Jag kan tänka mig att jobba på ett museum av något annat slag, men då behöver jag lite utbildning inom detta utöver min examen. Så en sak jag har kommit fram till är att söka en sommarkurs där man får lära sig museietik, arkivhantering, vårdhistoria och utställningsteknik. Ska få hjälpa till med en utställning de kommande veckorna på praktiken och kommer också hinna se den helt färdig innan jag slutar. Så det är ju ganska bra start! 
Jag tror att min plan är att söka både jobb och utbildningar, både till sommaren och hösten. Sen får jag väl ta en dag i taget och se vart jag hamnar. En sak som är säker är att jag ska gå klart min nuvarande utbildning och förhoppningsvis få examen till sommaren. Måste skriva, skriva och åter skriva på uppsatsen så den hinner bli klar till maj/juni och så att jag hinner lägga fram den!
#1 - Magnus

Du resonerar så klokt, Therese. Lyssna och lär! Låter skittråkigt men det funkar fortfarande..