Upplyst

Sitter och tittar på ett program om plattfothet och detta har alltså jag. Det här programmet får plattfothet att framstå som världens allvarligaste sjukdom och något som är jättesvårt att leva med. Inget jag har känt igen mig i hittills iallafall och något jag förhoppningsvis inte kommer behöva göra! Men något jag kan relatera till är det här med att gå utanför skon med hälarna, att man får ont av att gå i skor med valv och att man är överböjlig. Om man t.ex. har badskor eller tygskor så hamnar hälen utanför skon och så kan jag, precis som tjejen i programmet, böja tummarna så att de ligger längs med underarmen och snurra armarna mer än ett halft varv. Fick höra av en doktor för ett antal år sedan att jag var överböjlig, men hade ingen aning om (förrän idag då) att det hängde ihop med att jag är plattfot. Man har tydligen mjuka leder och därför blir man plattfot och överböjlig. Så nu känner jag mig som en upplyst despot som vet varför mina leder fungerar som de gör. Tack för infon SVT! ;)
 
P.S. Jag har lite, lite tandvärk då min första visdomstand börjar tona upp sig och det är något jag för stunden lider mer av än mina små platta fötter. D.S.